A kormányberendezés
Feladata, a gépjármű irányítása, illetve irányának tartása. Ezt a feladatát úgy kell betöltenie, hogy a kormányzás biztonságos, könnyen kezelhető, egyszerű legyen. Vannak olyan gépjárművek, melyekben az első, és a hátsó kerekek is kormányzottak. A személyautókban szinte csak elsőkerék-kormányzás használatos. Az első kerekek elfordításakor nem az egész
tengely fordul el, mint a szekereknél, hanem csak a tengelyek végén lévő tengelycsonkok. (így kisebb erő kell a kormányzáshoz). A kormánykerék elfordításával működtetjük a kormányművet. A kormányműben különböző áttételek vannak a kormányzás könnyítésére. Alkalmaznak csavaranyás, fogaskerék-fogasléc, csigagörgős, csigaszegmens,
golyósoros stb. kormányműveket. Mai személygépkocsikban a legelterjedtebb a fogasléces, megoldás. Itt a kormánykerék tengelye lényegében egy fogaskerékben végződik, mely egy fogasléc segítségével a forgó mozgást lineáris mozgássá alakítja.
Fogasléces kormánymű, hidraulikus rásegítéssel
A gépjármű haladásakor a mellső kormányzott kerekek az út egyenetlenségei következtében az útra merőlegesen föl-le mozognak. Ugyanakkor kormányzáskor a forgástengelyeik körül jobbra-balra is elmozdulnak. Biztosítani kell, hogy a karok és a rudak között olyan kapcsolat legyen, mely ezt a minden irányba történő mozgást engedi. A különböző síkokban és körívekben történő elmozdulást gömbcsapszegekkel (gömbcsukló) teszik lehetővé. A karok és rudazatok kapcsolódásánál alkalmazott gömbcsapszegeket megfelelő rugóerővel szorítják fészkükre. Evvel bizonyos mértékig biztosítva van a kopás automatikus után állítása, és az ütések okozta erőhatások is csökkennek.
A kormányművet, és a csapszeget a kopás érdekében kenni kell. A gömbcsapszeg, mai autókban már nem szétszedhető, egyben kell cserélni, ha kopott. A kormánymű-házban, megfelelő kenőanyag van melyeket pótolni, csak annak szétszedésekor kell. Természetes elhasználódás, kopás miatt a kormány holtjátéka nő, ami a kormányzást bizonytalanná teheti.
Kormány-holtjáték
A kormány holtjátékának azt nevezzük, amíg a kormánykereket úgy tudjuk forgatni, hogy az a mellső kormányzott kerekekre nem hat. Ezt úgy tudjuk ellenőrizni, hogy lehúzzuk a vezető oldali ablakot, benyúlunk rajta, és a kormánykerék mozgatásával egyidőben figyeljük mikor mozdulnak meg a mellső kerekek. Valami fix ponthoz viszonyítva (ablaktörlő, vagy irányjelző kapcsoló) megtudjuk állapítani hány milliméter, vagy fok a holtjáték. A holtjáték maximálisan megengedett mértékét a gyártó határozza meg.
Kerékdőlés, összetartás
Azért, hogy a gépkocsi egyenesfutása megfelelő legyen, a gumiabroncsok élettartama elfogadható maradjon, de még azért is hogy kanyar után a kormánykerék visszaálljon egyenesbe, a megfelelő futómű-geometria felelős.
Kerékdőlés
Azért van rá szükség, hogy a tengelyek végén lévő csapágyaknak a kerekekre ható erők folyamatos előfeszítést adjanak. Ha ez nem így volna a gépkocsira ható oldalerők nagyobb hatással volnának a csapágyakra, amik emiatt hamarabb elkopnának. Személyautóknál pozitív a kerékdőlés. Sportautóknál előfordul negatív kerékdőlés, amely ugyan jobb úttartást biztosít, de fokozottabb a gumiabroncsok kopása. Pozitív a kerékdőlés, ha a kerék felső részét figyelve, az a karosszériához képest „kifelé” áll.
Kerékösszetartás
Azonos tengelyen lévő kerekek egy picit folyamatosan közeledni kényszerülnek egymás felé. Erre szintén a megfelelő stabailitás, kormányozhatóság, és a gumiabroncsok optimális kopása miatt van szükség.
Szervokormány
Feladata, hogy megkönnyítse a kormánykerék forgatását. Hidraulikus kormányszervo esetén egy a motor által hajtott pumpa hoz létre hidraulikus nyomást, mely a kormányműben kiegészíti az emberi erőt. Elektromos szervo esetén egy tengelykapcsolóval, és megfelelő áttétellel ellátott villanymotor segíti a sofőrt.
Légzsák
A légzsák a mai autók egyik nagyon fontos biztonsági rendszere. Feladata: megakadályozni, hogy ütközéskor a sofőr feje a kormánynak csapódjon (kormánylégzsák). Egyre inkább szokás, hogy légzsákot ne csak a kormányba szereljenek, hanem utasoldalra-műszerfalba, vagy ülésbe, mely felfúvódáskor az oldalról kapott ütközés ellen véd.